Conditii retur utilaje inchiriate
Ghid obiectiv referitor la gradul acceptabil de uzură pentru autoîncărcătoarele industriale, după expirarea contractelor de leasing sau închiriere.
Informații de bază despre returnarea echipamentelor.
Condiţii de returnare.
În general, obligaţiile dintr-un contract de leasing sau închiriere (leasing brut) în ceea ce priveste autoîncărcătoarele industriale încetează odată cu returnarea echipamentului la producător sau dealer.
Prezenta brosură descrie gradul acceptabil de uzură pentru autoîncărcătoarele industriale – depinzând de vechimea acestora – pentru a furniza ambelor părţi contractuale o bază pentru asigurarea unor condiţii de returnare corecte pentru ambele părţi.
În general, toate autoîncărcătoarele industriale ce apar ca furnizate în avizul de însoţire a mărfii sau confirmarea comenzii trebuie să fie returnate. Această prevedere se aplică si tuturor accesoriilor. Vă rugăm asiguraţi-vă în special că aveţi în vedere accesorii cum ar fi:
- toate dispozitivele si accesoriile (extensii pentru furci, braţe de macara etc.), în stare de funcţionare si în stare sigură de lucru, în conformitate cu regulamentele de prevenire a accidentelor valabile în Germania, fără deformări si/sau scurgeri
- alimentatoare, în stare de funcţionare si fără deformări mecanice
- toate bateriile (acumulatori si containere baterii), inclusiv set pentru umplere cu apă, stand de încărcare a bateriei în stare de funcţionare, inclusiv sistemele aquamatic si instalaţia de amestecare a electroliţilor
- post-combustie pentru sistemele de filtrare a particulelor ale motostivuitoarelor diesel, în stare de funcţionare
- returnarea întregii documentaţii pentru echipament, inclusiv instrucţiunile de operare, manualul de întreţinere si lista de piese de schimb
- adăugirile proprii (ex radiouri, plăci sudate), unităţi ce vor fi returnate în starea originală, asa cum au fost furnizate
Inspectarea echipamentului.
Parte din procedura de returnare este inspecţia de acceptare a echipamentului, realizată de către producător si/sau dealer. Dacă este posibil, această inspecţie trebuie să aibă loc la locaţia în care echipamentul a fost utilizat, cel mai târziu la returnarea acestuia la producător si/sau dealer. În timpul inspecţiei se va verifica integritatea si starea de funcţionare a autoîncărcătorului industrial. În plus, toate modulele de importanţă majoră sunt inspectate pentru detectarea semnelor de uzură. Gradul de uzură este evaluat.
„Starea ţintă“ reprezintă starea de uzură tipică asteptată pentru respectiva unitate – depinzând de vechimea acesteia - în condiţii de operare si manevrare normale, corespunzătoare utilităţii echipamentului.
Orice uzură ce depăseste gradul acceptabil pentru vechimea echipamentului si/sau care se poate considera daună cauzată prin forţă este considerată „inacceptabilă“. Orice daună „inacceptabilă” este notată de către producător si/sau dealer care facturează apoi costurile corespunzătoare chiriasului. Acesta are asadar obligaţia de a acoperi costurile pentru repararea acestui tip de daune. În cazul în care apar neînţelegeri în ceea ce priveste gradul de uzură si tipul daunelor cauzate, producătorul si/sau dealerul are dreptul să convoace o entitate de inspecţie autorizată ce va acţiona ca un terţ imparţial si neutru (ex. DEKRA). Alegerea entităţii de inspecţie va fi realizată în acord cu chiriasul.
Stabilirea stării echipamentului pe module.
1. Furcile.
Starea ţintă:
- în intervalul stabilit pentru parametrii de uzură, adică max. 10% uzură a suprafeţei furcii (ex.: pt. grosimea furcii = 40 mm, este acceptabilă o grosime a curburii de sprijin a furcii > 36 mm)
- piedicile furcii sunt prezente si în stare de funcţionare
- suruburile opritoare ale furcii sunt prezente
Inacceptabil:
- depăsirea parametrilor de uzură
- furcă îndoită /formă modificată
- dinţii sunt ciobiţi sau ascuţiţi
2. Suportul furcii.
Starea ţintă:
- conexiuni hidraulice în stare de funcţionare, fără scurgeri majore
Inacceptabil:
- suport de furcă îndoit
- deformare majoră a grilajului de siguranţă
- conexiuni hidraulice deteriorate
3. Încărcătorul lateral.
Starea ţintă:
- în stare de funcţionare, inclusiv conexiunile
- fără scurgeri majore
Inacceptabil:
- cadrul încărcătorului lateral îndoit
- conexiuni hidraulice uzate sau deformate
4. Catargul.
Starea ţintă:
- furtunuri si conexiuni hidraulice în stare de funcţionare
- lanţuri în stare de funcţionare si alungire în intervalul de toleranţă (max. 3%)
- cilindrul catargului în stare de funcţionare
Inacceptabil:
- daune cauzate profilelor catargului si/sau bretelelor de fixare
- cilindri stricaţi, de ex. din cauza rulării pe uscat (indicată de uzura vizibilă prin frecare a profilelor catargului)
- cilindri ai catargului deformaţi mecanic
- cilindri ai catargului cu crestături de culoarea cromului (solicitare la compresie)
- scurgeri majore în zona sifoanelor
5. Corpul.
Starea ţintă:
- dispozitivele de protecţie si acoperitoarele sunt prezente, si sunt în stare de funcţionare
- panourile laterale ale bateriei sunt prezente si nu prezintă deformări majore
Inacceptabil:
- deformare mecanică a părţilor portante
- piese de plastic ce prezintă rupturi sau deformări majore
- reziduuri vizibile de adezivi sau vopsea aplicată de către chirias
6. Contragreutatea posterioară.
Starea ţintă:
- în starea mecanică originală
- grilajul de protecţie pentru ventilator si suruburile de cuplaj sunt prezente si în stare de funcţionare
Inacceptabil:
- rupturi ale fontei cenusii
- modificări mecanice (ex. crestere a greutăţii brute a vehiculului)
- suruburile de cuplaj si/sau grilajul de protecţie pentru ventilator sunt deformate
7. Motorul.
Stare ţintă:
- în stare de funcţionare completă, în conformitate cu uzura normală asteptată
- acumulatorul de pornire si filtrul de aer în stare de funcţionare
- combustibil curat rămas pentru încărcarea/descărcarea echipamentului
- capacul rezervorului în stare de funcţionare
- nivelul uleiului respectă prevederile din manualul de operare
- filtrul de particule este complet, în conformitate cu domeniul de furnizare, si în stare de funcţionare
Inacceptabil:
- daune cauzate pieselor motorului, ca urmare a unor intervenţii externe
- scurgeri în interiorul motorului (ex. ulei si lichid de răcire)
- esapamentul este zgomotos sau se observă că esapamentul fumegă vizibil
8. Cabina.
Starea ţintă:
- usile, părţile frontale si posterioare sunt toate prezente, fără deformări, si în stare de funcţionare
- parbrizul este întreg, fără semne majore de uzură prin frecare
- cauciucul stergătoarelor si spălătoarele de parbriz sunt în stare de funcţionare
- toate funcţionalităţile cabinei pot fi utilizate (stergătoarele pentru parbriz si lunetă, sistemele de încălzire si ventilaţie, iluminarea cabinei, trapa din acoperis, oglinzile, radiatorul pentru lunetă, radioul, mecanismul de deschidere a geamurilor)
Inacceptabil:
- componente sau părţi ale cabinei (acoperis, usi, parbriz, lunetă) incomplete si/sau deformate
- funcţionare limitată a accesoriilor
9. Faruri si stopuri.
Starea ţintă:
- toate sunt prezente, în conformitate cu domeniul de furnizare, si în stare de funcţionare
- carcasa de plastic, suportul si sticla sunt nedeteriorate
Inacceptabil:
- faruri lipsă sau desfăcute
- carcasa farului ruptă
- crăpături, rupturi sau uzură majoră prin frecare ale sticlei
10. Spaţiul de lucru.
Starea ţintă:
- volanul si butonul rotativ sunt în stare de funcţionare
- maneta hidraulică este în stare de funcţionare
- panoul de instrumente este în stare de funcţionare
- placa de bază este în stare de funcţionare
- tabloul de bord de plastic nu prezintă rupturi, crăpături sau părţi lipsă
Inacceptabil:
- maneta hidraulică cu rupturi si/sau joc considerabil
- panoul de instrumente nu funcţionează sau prezintă uzuri majore
- placa de bază nu funcţionează sau lipseste covorasul antiderapant
11. Scaunul.
Starea ţintă:
- scaun în stare de funcţionare, putând fi asezat în orice poziţie, inclusiv comutatorul de contact
- nu prezintă rupturi sau sfâsiere majoră a tapiţeriei
- centura de siguranţă funcţionează ca un sistem de reţinere în conformitate cu regulamentele de prevenire a accidentelor valabile în Germania (clema trece testul de rezistenţă la întindere, nu există incizii la nivelul centurii)
Inacceptabil:
- părţi din scaun lipsă (ex. învelisul posterior)
- rupturi sau sfâsiere a tapiţeriei
- sistem de reţinere lipsă sau nefuncţional
12. Axele.
Starea ţintă:
- axe în stare de funcţionare, fără scurgeri
- fără daune externe si/sau zgomote evidente
- fără corpuri străine
Inacceptabil:
- axe ce nu sunt în stare de funcţionare
- scurgeri sau daune externe
13. Frânele.
Starea ţintă:
- în stare de funcţionare, în conformitate cu regulamentele de prevenire a accidentelor valabile în Germania (la cursa de probă fără mâini, se observă că frânele prind la fel pe stânga si pe dreapta)
- frâna de mână funcţionează si nu îi lipsesc componente
Inacceptabil:
- sisteme de frânare care nu funcţionează (frâne de operare, frâna electrică automată, frâna de mână, precum si oprirea automată în caz de inactivitate, si maneta de direcţie, în cazul echipamentelor tehnologice pentru depozite)
- părţi lipsă ale modulului de frână
14. Roţile si cilindrii.
Starea ţintă:
- anvelopele/cilindrii sunt strânse bine pe jante si respectă specificaţiile de uzură conform regulamentelor de prevenire a accidentelor valabile în Germania
- jantele nu sunt deformate, si toate prizoanele roţii sunt prezente
- cilindrii sunt în stare de funcţionare si fără corpuri străine
Inacceptabil:
- deformare termică a ecartamentului sau a pereţilor anvelopelor
- rupturi si/sau incizii majore
15. Maneta de direcţie pentru echipamente manevrate manual.
Starea ţintă:
- maneta este completă si toate funcţionalităţile sunt în stare de funcţionare
- dispozitivul pneumatic în stare de funcţionare (poziţie verticală automată)
Inacceptabil:
- nu se află în stare de funcţionare
- tăieturi, deformări si/sau rupturi